Thursday, November 16, 2017

my GL bertukar milik kepada owner baru ...

15 Nov 2017 - Hari ini, hari terakhir aku memandu my Grand Livina, yang dibeli sejak Oct 2009, sebaya dengan kelahiran anakku yang ke-3, Azra Nurhayfa.

Pada hari ini, my GL akan berpindah milik kepada owner baru, seorang ex army pencen dari Melaka bernama En. Razali bin Kamari.

Pagi ni, aku basuh skit GL ni, lepas tu ada sedikit masalah hon asyik berbunyi, mungkin disebabkan clock spring yang aku tukar beberapa bulan Jun yang lepas. Aku bawak ke kedai di Batu Caves untuk check problem tu, alhamdulillah settle, sebab ada wayar clock spring yang terkepit dalam steering tu.

Lepas tu, alang2 situ, aku cuci lampu depan kasik kilat dan tukar nom plate kepada kad yang baru.

Dalam pukul 2pm, aku dan wife terus ke JPJ untuk bertemu En. Razali, yang sudah tiba awal di sana, untuk proses penukaran hak milik. Dalam pukul 2.15pm, akhirnya aku bertemu En. Razali di JPJ Wangsa Maju, dan kami bersetuju dengan harga yang ditetapkan dalam rm25K dan dibayar cash. En Razali dah tengok kereta dan berpuas hati dengan condition semua yang ada.

Sekitar jam 3pm, semua urusan selesai dan di-akhiri linangan airmata Puan Haryati (owner lama) dan diikuti dengan hujan ribut yang amat lebat.

cuci kereta ...

cuci kasik bersih ... luar & dalam.

baiki clock spring dan cuci lampu kasik clear... dan tukar papan nom plate baru

tiba di JPJ Wangsa Maju, KL

Proses penukaran hak milik ...

Penyerahan kunci ... dari Puan Haryati kpd En. Razali


No comments: